> Twitter Banendag 2016 een succes

Twitter Banendag 2016 een succes

Leren en Werken

Twitter organiseerde samen met partners UWV en Monsterboard op donderdag 19 mei de online banenmarkt #JouwBaan. Op deze dag konden werkgevers hun vacatures met de hashtag #JouwBaan onder de aandacht brengen van werkzoekenden. Werkzoekenden konden zichzelf onder dezelfde hashtag in de schijnwerpers zetten. Hiermee wil Twitter laten zien dat het platform kan worden ingezet als ‘recruitment tool’. Leren en Werken en verschillende Leerwerkloketten hebben ook druk getwitterd.

Deelnemende Leerwerkloketten

  • Stedenvierkant (@S4K_LenW)
  • Utrecht (@LWLUtrecht)
  • Zoetermeer (@LWLzoetermeer)
  • Eindhoven
  • Zaanstreek Waterland
  • Alblasserwaard Vijfheerenland
  • Friesland

Statistieken

  • 27 tweets verzonden vanuit @Lerenenwerken
  • 75 retweets door @lerenenwerken
  • 86 retweets van @lerenenwerken door anderen
  • 18 nieuwe volgers
  • 22 vind-ik-leuks
  • 12 tweeps
  • #jouwbaan was trending topic nr. 1 om 09:00 en 11:00 uur
  • In de middag stond #jouwbaan in de top 10 vermeld van trending topic

Rode draad

Wat voornamelijk getwitterd werd door @lerenenwerken en de Leerwerkloketten waren handige tips, informatie over Leren en Werken, leerbanen en leerwerktrajecten. Ook werd er gecommuniceerd dat de Leerwerkloketten open zijn voor adviesgesprekken als daar behoefte aan is en werden vragen via Twitter meteen beantwoord.

Naast UWV, Monsteroard, Leren en Werken en de Leerwerkloketten waren er nog meer grotere instanties die ook druk aan het twitteren waren:

  • @werkenvoornl
  • @debroekriem
  • @HBOWO_vacatures
  • @solliciterentip
  • @vacatureswerk

Steeds meer werkgevers zetten social media in om personeel te werven. Dat blijkt uit onderzoek van UWV onder bedrijven die in 2015 vacatures hebben geplaatst. Bijna een op de vijf bedrijven zet social media in. In 2013 was dat nog minder dan een op de tien zo blijkt uit onderzoek.